Jeg ventet på en buss som skulle ta meg til et fly, som igjen skulle ta meg til en bil, som skulle ta meg til ett SKIP! – Skoleskipet Gann.

Klokken var halv 5 og jeg var klar som et egg til å stå opp:) (sarkasme), men Flybussen lot seg ikke vente på.  Soloppgangen var vakker og jeg kjente at jeg gledet meg til en spennende uke full av mange forskjellige opplevelser og mennesker.

Da klokken var 8 var jeg og Marco Polo blitt veldig gode venner (leiebilen min, se bilde nedenfor:).

Idet jeg kjørte opp til Skoleskipet Gann, som er en VGS på et skip, så jeg skipet og tenkte i stor forundring, «de har faktisk skole på ett skip». Jeg gikk deretter inn i skipet og ble tatt opp til klasserommene. Og det første jeg klarte å si idet jeg introduserte megselv var;

«Vet dere at dere har skole på et SKIP?»  De nikket høffelig og sa ja!.

Og så var timene i gang. VG2 var engaskjerte og velinformerte elever som hadde sterke meninger, så det gikk ikke lenge før elevene satt i en stor debatt om etiske dilemmaer, de aktuelle nyhetsakene som har preget media i de siste ukene, som saken om ulovelige senaborter.

På fredagen så var jeg tilbake og hadde VG1 og de var ikke på noen måte mer imponert av mine utbrudd om at, «dere har skole på ett skip, hvor kult er ikke det!» Men i motsetning til de høffelige nikkene jeg fikk på mandagen så sa de «vi vet» og lo. De var heller på ingen måte mindre informerte, heller «up-to-date» på temaene og veldig ivrige i diskusjonen rundt de etiske gråsonene. Det var absolutt ett spennede besøk:)

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Jeg ventet på en buss som skulle ta meg til et fly, som igjen skulle ta meg til en bil, som skulle ta meg til ett SKIP! – Skoleskipet Gann.

  1. Ellinor

    Hei sandra! Skal du ikke fortelle om når du var på tryggheim skole og legge ut bilde du tok av oss? 🙂

    • Sandra

      Hei Elinor, jeg skal selvfølgelig legge noe ut om dere:) kommer i dag, jeg ville bare legge litt og litt ut.

Legg igjen en kommentar

