Til Ellinor fra Tryggheim:) – Tryggheim Skole

Ellinor – jeg har ikke glemt dere:) Denne posten ble dedikert til deg.

Sola skinte, det var tidlig og etter å ha kjørt kusina mi på skolen, så startet jeg på turen mot Tryggheim.

Etter en drøy time, så kom jeg endelig fram.

Der møtte jeg en meget engaskjert gjeng med 9.klassinger. Hele 9.trinn var i rommet, og innen ett par minutter så var det som jeg kjente de, og selvom de ikke sa så mange ord, så var det tydlig at de var engasjerte og hadde tenkt igjennom mange av disse temaene.

Og tilogmed de to som var så redd jeg hadde sett de på Mega, var tydlig med (om det var av frykt for at jeg skulle si noe eller fordi jeg var sååå god, er jo ett helt annet spørsmål). Men jeg hadde ikke det altså, og lover å ikke si det til noen:)

Det var deilig vær og da jeg kom inn i klassen med VG1 Helse og Sosial, så var det tydlig at konsentrasjonen var noe en måtte kjempe for, men tross dette, så ga de sterkt uttrykk for at dette var noe som engaskjerte de. Dette spesielt med at mange skal måtte jobbe med disse etiske dilemmaene daglig. Dette var absolutt til tross for de 25 gradene inne i klasserommet en god opplevelse.

Etter en liten kaffi pause var det siste klasse, og det var en ren gutteklasse, data og elektronikk. Det var tydlig at det var siste time, og at de selvfølgelig tenkte «hva gjør jeg her, jeg skal jo ikke ble gravid», og heldigvis så er det sant.

Til tross for dette så ga de etterhvert uttrykk for at de skjønte at dette gjaldt de også:)

Sola skinte og viste absolutt Tryggheim’s fineste side.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

