Grefsens fineste konfirmanter.

Med en reisetid på 20 min på trikk, så befant jeg meg på Grefsen, hvor jeg skulle over to dager møte 150-170 konfirmanter.

Grefsen onsdag 001

Her underviste jeg om verdien av livet og fasinasjonen for livet helt fra begynnelsen.

Det er faktisk veldig interresant at nesten ingen vet det jeg underviser, som sier noe om en informasjonssvikt i det norske skolesystemet. Når en snakker om livets begynnelse og abort, så er det faktisk slik at ungdommer får mindre informasjon om dette enn en ville fått om en skulle hatt en operasjon av noe slag. Da får en i hvertfall en oppfølgningssamtale. Jeg vil tørre å påstå at det er en svikt ikke bare i det norske skolesystemet men også i helsevesenet.

Grefsen onsdag 011529

Jeg kjenner at det mer jeg reiser rundt, det mer frustert blir jeg over at det er nesten tabu å snakke om det fineste, nemlig livet.

La oss tørre å snakke sant om livet! La oss få øynene opp for hvor fantastisk livet er, tilogmed når livet er skjørt, midt i livets sårbare.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

