– Jeg er ung mor, ikke hore!

Emilie (16) fra Gausdal venter en datter 22. juni. Vi har fulgt Emilie siden hun frimodig delte sin historie på NRK.

Skjermbilde 2014-03-13 kl. 13.46.36

Les også: Emilie fikk besøk av Menneskeverd

Samtidig startet hun blogge om livet sitt – Det var rykter og spørsmål. Derfor valgte jeg å starte bloggen så folk kunne lese der hvordan ting faktisk var, og at det ikke skulle lages flere falske historier. I tillegg ville jeg la folk få et innblikk i hvordan det er å være ung og gravid, forteller hun til Side 2.

Det hun ikke var forberedt på var det store antallet stygge kommentarene hun fikk på bloggen sin. Da flere begynte å kalle henne for hore, bestemte hun seg for å si i fra:

– Sist jeg skjekket var en hore en som gikk rundt og hadde sex med alle og en hver. (…) Og sist jeg skjekket har ikke jeg drevet med noe sånt. Syns det er utrolig dårlig gjort av folk og kalle meg hore bare fordi jeg er 17 år og gravid. Ja jeg er ung og gravid, men det betyr ikke at jeg er en hore! 

Les hele innlegget her.

Emilie forteller at andre dømmer henne bare fordi hun er ung og mener hun ikke vil bli en god mor. Men hva innebærer det å være en god mor? Er du nødvendigvis en bedre mor bare fordi du er 10 år eldre og har fast inntekt? Vi som ikke har peiling må ta et oppgjør med våre egne holdnigner til hva det vil si å være en mor. Å bli mamma må være det mest fantastiske en kvinne kan oppleve i livet, om du er 16 eller 26 år. La oss heller ønske alle barn velkommen og gi alle mødre den støtte og forståelse de trenger, for det er ikke bare lett å være mamma, spør din egen mor! 🙂 Men det er den viktigste jobben du kan ha!

Les også: Norge er verdens nest beste land å være mor i.

Emilie treffer du i neste utgave av Vern om Livet som sendes ut til alle våre medlemmer i begynnelsen av juni. Klikk her om du ønsker å bli medlem i Menneskeverd!

Skjermbilde 2014-05-27 kl. 09.15.31

Foto: Tina Rensel, Menneskeverd.

2 kommentarer

Filed under Abort, Media, Menneskeverd, Vern om livet

2 responses to “– Jeg er ung mor, ikke hore!

  1. Selvfølgelig er du ikke en hore.. ❤ kos deg og gled deg til barnet som skal komme. De som sier at du er en hore har mye mer å skamme seg over enn det du har ❤ sender gode tanker.

  2. Tilbaketråkk: - Emilie fortjener blomster | Menneskeverd Ung

Legg igjen en kommentar

